יו"ר הקואליציה: אם זה היה בסמכותי – המשבר עם ליצמן היה נפתר מזמן

עמית דניאל No Comments on יו"ר הקואליציה: אם זה היה בסמכותי – המשבר עם ליצמן היה נפתר מזמן

המאבק על השבת • יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, בריאיון למרדכי לביא סבור שהשר כץ לא התרברב ואי אפשר להשבית את העבודות • וגם: "לא בסמכותי לטפל במשבר; המשבר פתיר ע"י חוק עוקף בג"ץ"

ח"כ דוד ביטן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשבר בממשלה בעקבות חילולי השבת ברכבת ישראל. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" והתייחס להתפטרותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן, ולהשלכותיה.

"שר העבודה, חיים כץ, יכל למצוא פתרונות. אנחנו מפלגה מסורתית שרוב בוחריה מסורתיים. אבל יש בעיה בתחבורה הציבורית".

באשר להתרברבותו של השר חיים כץ אתמול באולפני הטלוויזיה, אמר ביטן: "הוא לא מתגרה. הוא לא טיפל בעניין. יש פתרונות לבעיה אבל בשני הצדדים צריכים להבין. החרדים לא יסכימו בשום פנים ואופן לעבודה בבת ומצד שני הם מבינים את הצרכים של החילוניים. חברות תשתית לפעמים עושות עבודה בשבת".

לדעתו "חייבים להסתדר. לבוא ולהגיד לא יהיו עבודות באופן מוחלט? אנחנו לא יכולים להסכים לזה".

ביטן מספר על השתלשלות המשבר "שפנה אלי ליצמן וראיתי שיש בעיה עם גפני וליצמן ביום רביעי הקודם. עדכנתי את מי שצריך והראיה שישבו עם ליצמן בימים האחרונים. הנושא עלה מספר פעמים בפורום ראשי המפלגות".

על מידת מעורבותו במשבר, מספר ביטן: "לא בסמכותי לטפל בעניין. זה בתחום הממשלה. ראש הממשלה החליט שלוין, כץ ואלקין יטפלו בזה, זו החלטה שלו. יכול להיות שאם אני הייתי מטפל הדברים היו נפתרים כבר מזמן. הממשלה תחזיק מעמד אף אחד לא רוצה לפרק את הממשלה".

ביטן סבור שהמשבר פתיר: "אפשר לפתור את הבעיה של ליצמן ע"י חוק עוקף בג"ץ ואפשר להחזיר את ליצמן למשרד הבריאות בלי שתהיה לו אחריות קולקטיבית".

האזינו:



0 תגובות